English Today

An approach or strategy is the most abstract of all three concepts and refers to the linguistic, psycho- and sociolinguistic principles underlying methods and techniques. Actually, every teacher has

banner
براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آیا مطالب وبلاگ به اندازه کافی مفید بودند؟

An approach or strategy is the most abstract of all three concepts and refers to the linguistic, psycho- and sociolinguistic principles underlying methods and techniques. Actually, every teacher has some kind of theoretical principles which function as a frame for their ideas of methods and technique.

 

A technique is, on the other hand, the narrowest of all three; it is just one single procedure to use in the classroom.

 

Methods are between approaches and techniques, just the mediator between theory (the approach) and classroom practice. Some methods can share a number of techniques and, though some techniques have developed autonomously, the most important ones start from the main methods (Hubbard et al. 1983: 31).

 

                                                            see more

Now it seems appropriate to mention the three major language learning issues that language pedagogy and ELT have dealt with through this century and that always concern researchers and the teaching profession. Stern (1983: 401-5) labels them as follows:

1. The L1-L2 connection, that is, the disparity in the learner's mind between the inevitable dominance of the mother tongue and the weaknesses of the second language knowledge.

2. The explicit-implicit option, that is, the choice between more conscious ways of learning a foreign language and more subconscious or automatic ways of learning it. This issue remains to a great extent unresolved and has very often posed a dilemma to the FLT profession and research, as, for example, during the debate between cognitivism and audiolingual approaches in the 60s, and later on with Krashen's Monitor Theory, which makes a distinction between language learning (explicit and conscious) and language acquisition (implicit and subconscious).

3. The code-communication dilemma has become a major issue recently. It refers to the problems that learners have to cope with when learning a new language, as they have to pay attention on the one hand to linguistic forms (the code) and on the other to real communication.

 

 


:: امتياز: نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 164

:: بازديد : 1605
:: ارسال شده در: Methodology ,
:: مطالب مرتبط: تماس با ما , منابع آزمون کارشناسی ناپیوسته آموزش زبان انگلیسی , دانلود سوالات و پاسخ کنکور ارشد زبان انگلیسی 92 , Communicative Language Teaching , چگونه انگلیسی آموزش دهیم -How to Teach English , The Audio-Lingual Method , The Natural Approach , The Silent Way , The Audio-Lingual Method , The Direct Method ,
:: برچسب‌ها: The L1-L2 connection , The explicit-implicit option , The code-communication dilemma , approach or strategy , technique , Methods ,
نويسنده : rounia
تاريخ : [پنجشنبه 1390/11/13 ] [ 15:54 ب.ظ]
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرين مطالب ارسالي
? تماس با ما تاريخ : دوشنبه 20 آذر 1391
? چند اصطلاح جالب و پرکاربرد انگلیسی تاريخ : چهارشنبه 10 شهریور 1395
? زمان ها در انگلیسی تاريخ : چهارشنبه 23 تیر 1395
? آزمون نمونه دولتی تاريخ : چهارشنبه 23 تیر 1395
? جشنواره راهبردهای یاددهی -یادگیری تاريخ : سه شنبه 08 تیر 1395
? اصطلاح تصویری تاريخ : سه شنبه 08 تیر 1395
? کانال تلگرام ما تاريخ : شنبه 15 خرداد 1395
? نمونه سوال خرداد هشتم تاريخ : جمعه 17 اردیبهشت 1395
? نمونه سوال خرداد هفتم تاريخ : جمعه 17 اردیبهشت 1395
? شروع کلاسهای تیزهوشان و نمونه دولتی تاريخ : دوشنبه 20 مهر 1394
user
progress عضو شويد


progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 279
» کل نظرات : 152
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 1
» تعداد اعضا : 128

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 583
» بارديد ديروز : 1,327
» ورودي گوگل امروز : 0
» ورودي گوگل ديروز : 0
» بازديد هفته : 11,163
» بازديد ماه : 28,619
» بازديد سال : 120,826
» بازديد کلي : 1,142,984
RSS

Powered By
ROUNIA
Translate : ROUNIA




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما